Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
MapyMapy nádraží KontaktyKontakty
O NÁDRAŽÍ

Centrální a nejmodernější nádraží Prahy

  • Uzavřený a bezpečný areál , non-stop monitorován, bezbariérový přístup.
  • Autobusové nádraží využívá více jak 100 dopravních společností, vč. mezinárodních dopravců.
  • Za den je na nádraží odbaveno více jak 450 spojů, návštěvnost 10 mil. lidí za rok.
  • Odjet od nás můžete do většiny zemí Evropy pravidelnými, ale i nepravidelnými linkami.
  • Na autobusovém nádraží je k dispozici 25 odjezdových nástupišť, centrální příjezdové stanoviště.
  • V celém areálu autobusového nádraží platí zákaz kouření (s výjimkou dvou vyčleněných zón).

Vybavení nádraží:

  • Non-stop dispečerská služba.
  • On-line monitoring jednotlivých spojů, informace o zpožděních či zrušených spojích.
  • Dvě odbavovací haly s informačními službami, předprodeje jízdenek, úschovny zavazadel,
    veřejné toalety, restaurace, obchody, turistické služby a mnoho dalších.
  • Parkoviště Kiss & Ride přímo u odbavovací haly (15 min. zdarma), stanoviště TAXI.
  •   WIFI - ZDARMA

Nařízení Evropského parlamentu a Rady č. 181/2011 ze dne 16.února 2011

Na základě Nařízení Evropského parlamentu a Rady č. 181/2011 ze dne 16.února 2011 o právech cestujících v autobusové a autokarové dopravě určuje ČSAD Praha holding a.s., provozovatel autobusového terminálu Praha Florenc v souladu s článkem 14 tohoto nařízení následující:

  • Místo, kde mohou osoby se zdravotním postižením či osoby se sníženou pohyblivostí oznámit příjezd a vyžádat si asistenci: dispečink vjezdu Praha Florenc, tel. 221 895 431, e-mailová adresa florenc@florenc.cz
  • Uveďte prosím:
    • Datum a čas plánovaného odjezdu / příjezdu spoje
    • Destinace z/do které bude osoba cestovat
    • SPZ vozidla, které osobu přiveze / odveze
    • Telefonní kontakt a jméno, číslo jízdenky
    • Zda osoba bude potřebovat pouze umožnit vjezd k autobusu nebo zda vyžaduje i asistenci při nástupu/výstupu
  • Na základě těchto informací Vám budeme schopni poskytnout lepší servis při Vašem pobytu na nádraží a při odbavení. Zároveň informace budou předány dopravci, se kterým budete cestovat.
  • Autobusový terminál Praha Florenc je v současné době, až na výjimky, bezbariérově přístupný (předprodejní pokladny, informační služby, úschovna zavazadel, gastro provozy,…). V H1 - odbavovací hale jsou umístěny bezbariérové WC (Euroklíč), zároveň je hala vybavena akustickým navigačním systémem, všechna nástupiště jsou bezbariérově přístupná a náš personál je připravený poskytnout pomoc v maximální možné míře. Neváhejte se kdykoliv obrátit na naše pracovníky informací a dispečinku vjezdu, kteří zde jsou pro vás non-stop.

    Informace o právech cestujících v autobusové a autokarové dopravě dle Nařízení EU č. 181/2011 jsou poskytovány na informacích v H1 - odbavovací hale.

    HISTORIE AUTOBUSOVÉHO NÁDRAŽÍ PRAHA FLORENC

    • Vznik autobusového nádraží Praha Florenc je datován po II. světové válce v Karlínské části, která leží v trojúhelníkové oblasti železničních tratí (proto název delta) mezi oblouky Negrelliho viaduktu, později „dolní nádraží I.“ (dnešní parkoviště pro osobní auta).


    • Druhá část pozemku tzv.„horní nádraží“ (současné nádraží), byla původně využívána jako uhelné sklady.


    • V roce 1948 byla zahájena stavba autobusového nádraží, kde přibližně uprostřed plochy stála v parku dřevěná budka výpravčího a hlasatelky. Vjezd do nádraží byl od Muzea hlavního města Prahy.


    • Samotný provoz autobusového nádraží byl zahájen 17.června 1948.


    • V roce 1949 byla vybudována „výpravní“ budova s čekárnou pro cestující, pokladnami, restaurací, odpočívárnou řidičů a průvodčích a toalety. Budova se nacházela v místech dnešního parkoviště Kiss & ride.


    • S výstavbou metra (stanice Sokolovská) došlo k rekonstrukci autobusového nádraží (výpravní budova musela být zbourána), původní vjezd do nádraží byl uzavřen, park uprostřed nádraží s výpravní budovou byl zrušen a došlo ke změně odjezdových nástupišť v podstatě do dnešní podoby.


    • Z budovy v Křižíkově ulici byla vybudována „výpravní“ budova, resp. hala pro potřeby autobusového nádraží, v letech 1970 – 1973 byly vybudovány přechodové lávky přes nádraží a na tzv. „dolním nádraží II.“ nově vzniklo dalších 15 nástupišť. V roce 1974 byla vybudována automatická mycí linka na „dolním nádraží II.“, vč. čerpací stanice.


    • V roce 2002 bylo autobusové nádraží značně zasáhnuto povodněmi.


    • Průlom nastal 17.června 2008 kdy byla otevřena Nová odbavovací hala s nejmodernějšími technologiemi, předprodeji, informační službou, restauracemi,atd. Od této doby se nádraží výrazně změnilo.


    • V roce 2009 byla zahájena rozsáhlá rekonstrukce autobusového nádraží , v první fázi došlo k opravě zastřešení ochozu na nástupištích č. 1 – 9, kompletní rekonstrukci sociálního zařízení na nástupišti č. 3.


    • Následovalo odstranění části přechodové lávky z roku 1972, nově byly zrekonstruovány všechny přístřešky na nástupištích a došlo k celkové opravě příjezdové hrany u původní odbavovací haly v Křižíkově ulici, kde vzniklo nové Tourist Centre se širokými službami pro veřejnost.


    • Rozsáhlými rekonstrukcemi se autobusové nádraží Praha Florenc stalo nejmodernějším nádražím, které splňuje veškeré evropské standardy a poskytuje komfort jak široké veřejnosti, tak dopravním společnostem, využívající toto centrální autobusové nádraží.